Skip to content

Virtuaaliassistentti yrityksen arjen apuna

Virtuaaliassistentti ostettavana palveluna on hyvä ratkaisu vaikkapa yrityksen markkinoinnin ja viestinnän avustavien tehtävien hoitoon silloin, kun tarvetta ei ole kokoaikaiselle assistentille. Kun ei ole tarvetta tai mahdollisuutta palkata työhön henkilöä, erikseen ostettava palvelu on helpompi tapa saada kasaantuvia tehtäviä hoidettua.

Toisinaan vähäksikin aikaa ostettu ulkopuolinen markkinoinnin apu voi auttaa yritystä selkiyttämään esimerkiksi markkinointiviestintäänsä. Voit saada ajatuksiin ja suunnitelmiin ideointiapua sekä rehellisen, ulkopuolisen ammattilaisen mielipiteen. Saattaa olla, että saat kauan toivomasi potkun päästä eteenpäin somemarkkinoinnissa, kotisivujen kehityksessä tai jossakin muussa.

Assistenttipalvelun käyttäminen on helppoa

Arki on lähes aina kiireistä ihan kaiken kokoisissa yrityksissä. Niinpä avun saamisen yrityksen arjen keskellä ei kuulu olla vaikeaa ja vaikeiden neuvottelujen sekä tarjouspyyntöjen takana. Assistenttipalvelumme on niinkin helppoa, ettei sinun tarvitse kuin tehdä työpyyntö. Toki tehtävät useimmiten vaativat pienempää tai isompaa pohjustusta ja perehdytystä, mutta virtuaaliassistentin avun saaminen ei ole neuvottelujen, monien palaverien ja tarjouskierrosten takana.

Virtuaaliassistenttipalvelun hinta ja laskutusehdot

Mistä voin tietää, mitä teettämäni työ tulee maksamaan? Mitä jos se maksaa enemmän kuin mihin olen valmis? Mitä jos haluan tietää hinnan etukäteen? Nämä ovat pienyritysten usein kysyttyjä kysymyksiä assistenttipalveluista.

Emme useimmissa tilanteissa anna työn viemää tuntiarviota etukäteen, koska usein ajan arvioiminen tarkasti on haastavaa. Selkeissä tilanteissa tarjouksen tekeminen on mahdollista, kun on kyse helposti arvioitavasta työkokonaisuudesta. Laskutus tapahtuu tuntityönä, 15 minuutin tarkkuudella. Tällöin et joudu asiakkaana maksamaan ylimääräistä tai suuria minimilaskutuksia pienistä töistä.

Jos toivot tietäväsi työn hinnan etukäteen, suosittelemme tilaamaan alkuun tietyn tuntimäärän verran työtä. Esimerkkitilaus menisi silloin vaikkapa niin, että asiakas toivoo assistenttipalvelun suunnittelevan kuukauden ajaksi somejulkaisut, x kpl, ja tilaa tähän työhön 5 tuntia. Tällöin käytämme kyseiseen työhön maksimissaan asiakkaan sanoman ajan. Jos työ jäisi kesken tuon 5 tunnin aikana, jatkosta neuvoteltaisiin erikseen.

Assistenttipalveluun kuuluvat tehtävät

Virtuaaliassistentin tehtäviksi sopivat periaatteessa kaikki sellaiset tehtävät, jotka voi hoitaa myös virtuaalisesti. Poikkeuksena ihan kaikista mahdollisista tehtävistä, emme ota toimeksiantoina myyntityötä puhelimitse.

Virtuaaliassistenttipalveluun sisältyy useimmiten seuraavia tehtäviä:

  • Tekstien kirjoitus verkkosivuille, someen tai muuhun mainontaan
  • Digimarkkinoinnin sisällöntuotanto
  • Yrityksen somepäivitykset
  • Kotisivujen ylläpitotehtäviä
  • Uutiskirjeen suunnittelu ja lähetys
  • Kotisivujen analytiikan seuranta ja raportointi
  • Verkkokaupan tuote-esittelyjen kirjoitus
  • Verkkokaupan ylläpitotehtäviä
  • Asiakkaiden laskutus
  • Tarjousten valmistelu
  • Sähköinen asiakaspalvelu

Tehtäviin voi sisällyttää myös paljon muuta! Kerro, millaiseen työhön tarvitsisit tekijän?

Lue lisää virtuaaliassistenttipalvelusta täältä.

.