Kokoan ideat ja keskeneräiset ajatukset loistaviksi teksteiksi
Ajatuksella ja suunnitelmallisesti luotu yrityksen kotisivujen, blogin, esitteen tai muun markkinoinnin tekstisisältö on kaiken a ja o. Ei ole ihan sama mitä kotisivuillasi tai somepostauksissasi lukee, kun kyse on liiketoiminnasta ja markkinoinnista, jonka tavoitteena on herättää potentiaalisen asiakkaan kiinnostus, ja jäädä mieliin.
Kirjoitan raakateksteistä ja ajatuksista jäsenneltyjä ja hakukoneystävällisiä tekstejä ja blogeja yritysten kotisivuille, sosiaaliseen mediaan ja muuhun sisältömarkkinoinnin tarpeisiin. Voit antaa minulle tehtäväksi myös luoda täysin uutta tekstiä sekä artikkeleita tietystä teemasta.
Ovatko tekstisi tylsiä?
Pohdi tätä esimerkkiä: Kumpi tapa esittää otsikko ja asia jää mieleesi todennäköisemmin, kun olet lukenut sen yhden kerran nopeasti nettiä selatessasi?
- Ammattitaitoinen ja monipuolinen rakennusliike
- 99% suosittelee eteenpäin! Todennäköisesti Turun paras rakennusliike
Arvaan että esimerkki 2. on mieleenpainuvampi. Tokihan se voi olla hieman yliampuva otsikko, mutta se jäi mieleen! Vähemmälläkin mahtipontisuudella usein saadaan aikaan sama vaikutus, eli jäädään positiivisesti mieleen.
Nettitekstit saavat tuomion nopeasti. Jää mieleen tai unohdu heti!
Kuluttajien ja b2b-asiakkaiden nettikäyttäytyminen muuttuu koko ajan, mutta yksi asia on aina selvää; tiedon hakeminen, Google-tulosten selaaminen, uutisten lukeminen ja somen selailu on hyvin nopeatempoista tekemistä; suurin osa nähdystä sisällöstä ohitetaan ja vain oikeasti puhuttelevat, huomiota herättävät ja hakuun täysin sopivat sisällöt huomataan.
Tunteilla on valtava merkitys siihen, herääkö katsojan tai lukijan kiinnostus jotakin sisältöä kuten kuvaa tai tekstiä kohtaan. Mitä enemmän kuva tai teksti herättää tunteita, sitä todennäköisemmin katsojan tai lukijan mielen sopukoissa syntyy pysyvä muisto nähdystä asiasta, vaikka hän ei sitä itse tiedostaisikaan.
Kuten edellä ollut esimerkki otsikko 2. Voi olla että otsikon näkijää ei juuri nyt kiinnosta rakentaminen, mutta joskus myöhemmin hän saattaakin tarvita hyvää rakennuspalvelua tai hän joutuu suosittelemaan sellaista jollekin tutulleen. Mielestä saattaa pulpahtaa yhtäkkiä esiin, ”mikähän se liike oli, jonka tiedoissa luki että 99% asiakkaista suosittelee, tai mikäs se Turun paras liike olikaan..” Seuraavaksi henkilö todennäköisesti kirjoittaa Googleen sanat ”Turun paras rakennusliike”. Voit arvata loput!
Mitä enemmän kotisivuillasi on tekstiä, sitä paremmin voit löytyä Googlesta
Googlen hakutuloksiin pääsemiseen ei tarvita taikatemppuja, kalliita teknisiä toimenpiteitä tai edes maksullista Google-mainontaa, jos vain kärsivällisyyttä ja aikaa löytyy. Jotta kotisivut tai blogin sisältö voivat löytyä hyvin hakukoneista, tarvitaan tekstiä, tekstiä ja lisää tekstiä – sopivilla avainsanoilla ja -lauseilla höystettynä. Joskus hakukoneelle täydellinen otsikko tai teksti voi syntyä sattumaltakin, mutta avainsanatutkimusta hyödyntämällä päästään helpommin hyviin tuloksiin.
Sisällöntuotannon hinta teksteille
- Tekstin suunnittelu, copywriting
- Nettitekstien oikoluku ja rakenteen tarkistus
- Valmiin tekstin hakukoneoptimointi (kysy myös tarjous erikseen!)
Hinta 35 € / tunti + alv 24%.
- Kysy myös muunlaista hinnoittelumallia, esim. sanakohtaisesti.
- Teen myös ns. perustekstien kuten verkkoartikkelien yms. käännöksiä englanti -> suomi. Kysy lisää.
Esimerkkiä kirjoittamistani verkkoteksteistä
- Blogikirjoituksia työelämästä -> BoMentis Oy
- Opiskelijatarina – Syo.fi
- E-kirja: Näin teet vaikutuksen Instagramissa
- Henkilökohtainen blogini
Terveysaiheisia tekemiäni tilausjuttuja vuosien takaa